Педагоги не могут кого-то успешно учить, если в это же время усердно не учатся сами
(Али Апшерони)

Наш клас


Для вас, батьки

5 способів

збільшити швидкість читання за 15 хв. на день!

Вміння читати – необхідна навичка у початковій школі, без якої навчання буде складним, малоефективним та стресовим для дитини. І чим краще дитина володіє цією навичкою, тим легше їй сприймати інформацію, запам’ятовувати та освоювати нові знання. Пропонуємо вам 5 технік для збільшення швидкості читання. 😀
Займайтеся з дитиною лише 10-15 хвилин на день і вже зовсім скоро ви побачите суттєвий прогрес!
1️⃣ Вчіть скоромовки.
Дитина вчиться швидко говорити, тим самим збільшуючи швидкість мови. Як наслідок – вона починає і швидше читати та навіть думати. Спочатку добре вивчіть скоромовку. Нехай дитина повільно повторює декілька разів і лише потім починає повторювати якомога швидше.
Ось декілька скоромовок для запам’ятовування:
✅ Два дроворуби, два колуни, два дроворуби.
✅ Від тупоту копит пил по полю летить.
✅ У боярина бобра немає багатства, немає добра. Два бобри у бобра – краще від всякого добра.
✅ Збирала Маргарита маргаритки на горі. Розгубила Маргарита маргаритки у дворі.
2️⃣ Робіть спеціальні дихальні вправи.
Іноді причина повільного читання – неправильне дихання, наприклад, дитина говорить фразу, коли вдихає. Пропонуємо займатися такою вправою: дитина робить глибокий вдих та на видиху промовляє якомога більше слів. Якщо їй це легко вдається, нехай на видиху читає текст.
3️⃣ Розставляйте у словах наголос.
Щоб дитина не читала по складах, а вчилася читати слово повністю, розставляйте в словах наголос. Якщо приділяти увагу при читанні наголосу – читати по складах не вийде. Ви також можете розклеїти вдома стікери зі словами з наголосом. Постійно ускладнюйте слова – від простих, де тільки 2 склади, до довгих слів. Нехай зустрічається з цими словами – промовляє та вчиться це робити цілком і швидко.
4️⃣ Будуйте сходинки зі слів.
Сходи зі слів – це подовження фраз. Наприклад:
✅ Білочка
✅ Білочка стрибає
✅ Білочка стрибає по деревах
✅ Білочка стрибає по деревах у лісі
✅ Білочка стрибає по деревах у лісі та збирає горішки
✅ Білочка стрибає по деревах у лісі та збирає горішки для своїх діточок
Такі сходи не тільки допомагають кращому читанню, а й тренують дихання. Окрім тренування – це ще і весела гра, адже ви можете придумувати разом з дитиною свої сходинки, які їй потім буде читати цікавіше та з більшим натхненням.
5️⃣ Таблиці Шульте.
Швидкість читання багато в чому залежить також і від того, як швидко рухається погляд від рядка до рядка. Деякі діти не можуть читати текст послідовно: вони «перестрибують» через рядок, пропускають слова та навіть цілі речення, постійно повертаються на початок і т.д. Виправити цю проблему допоможуть таблиці Шульте. Це такі квадратні таблиці 5 × 5, в осередках яких розміщені числа від 1 до 25. Іноді стовпців і рядків буває більше. Суть цих таблиць проста: потрібно швидко і послідовно знаходити числа. В інтернеті є багато сайтів з таблицями Шульте. Можна також завантажити додаток на мобільний телефон (AppStore, GooglePlay) і тренувати навик, як з'явиться час.
😎 Ну і остання порада – будь-яка навичка потребує постійного тренування, ви це і так розумієте 😉
Займайтеся з дитиною щодня і дуже скоро ви побачите перші результати. Але не забувайте хвалити вашого юного школяра за навіть маленькі успіхи. Чим би не займалася дитина – це повинно приносити їй радість! 😘


Веселі енергійні ігри вдома



Правила переносу слів дивіться 

на сторінці "Мовні цікавинки"





Як навчити списувати без помилок



Як мотивувати дитину 

до навчання під час карантину

(рекомендації, що стануть у пригоді)

Перебуваючи вдома на карантині, діти сприймають його як канікули. Це сприяє розслабленню і бажанню розважатися, та аж ніяк не вчитися. Проте, навіть за таких умов навчання, необхідно продовжувати, щоб потім не виникло суттєвих труднощів у «наздоганянні» навчального матеріалу.
Як же мотивувати дитину до навчання під час карантину? Ось низка рекомендацій, які можуть стати вам у пригоді.
1. Стимулюйте дитину до навчання, керуючись її мотивами навчальної діяльності.
Мотив – це внутрішня спонука до активності, покликана задовiльнити певну потребу. Існують різні мотиви навчальної діяльності. Вчені (Л.І. Божович, М.І. Алексєєва) виділяють такі:
  • пізнавальний,
  • утилітарний,
  • соціальний,
  • професійний,
  • мотив страху покарання,
  • мотив престижу.
Найкращим мотивом навчальної діяльності є пізнавальний, при якому дитина навчається тому, що їй цікаво пізнавати дійсність і отримувати задоволення від своїх інтелектуальних зусиль. Таких дітей не потрібно стимулювати до навчання, для них воно Э природнім, як невід’ємна і приємна частина їхнього життя. Такi люди охоче займаються самоосвітою, як під час навчання, так і впродовж усього життя. Та, на жаль, пізнавальний мотив навчання зустрічається нечасто.
За утилітарного мотиву дитина навчається тому, що розраховує отримати від цього певну вигоду. Якщо це стосується вашої дитини, ви можете стимулювати її до навчання під час карантину, надаючи їй натомість певні блага, які мають для неї важливе значення, які задовiльняють її потреби. А потреби, як і мотиви, теж бувають різні. Уважні батьки знають усі потреби, які мають їхні діти.
Якщо ви з цим ще не розібралися, то саме час. Випишіть усі потреби, які на даний час має ваша дитина. Їх потрібно виписати, а не просто обдумати, для того, щоб згадати та взяти до уваги їх усі, а також краще усвідомити. Адже саме на них ви й будете робити акцент, стимулюючи свою дитину до навчання, як під час карантину, так і в подальшому. Зверніть увагу, що мова йде не про базові людські потреби: в їжі, відпочинку тощо. Говориться про потреби, зав’язані на інтересі: перегляд мультфільмів або фільмів, відеоігри, нові іграшки чи модний одяг, похід або поїздка в цікаве для дитини місце тощо.
Це може бути якийсь один цінний для дитини подарунок, наприклад, нова іграшка. Або ж можна розробити цілу систему заохочень. Наприклад: почитав параграф – отримав перегляд мультфільма; виконав вправу – можеш пограти у відеогру. Та пам’ятайте: Білл Гейтс, Стів Джобс, а також інші керівники технологічних компаній суттєво обмежували доступ своїх дітей до комп’ютерів без навчальної потреби.  Тож за комп’ютером (а під цим словом ми маємо на увазі усі ґаджети) дитині не слід проводити більше 10-20 хв. за один раз залежно від віку.
Соціальний мотив навчання відображається у почутті обов’язку дитини чи в переконанні, що так добре, як вона, це завдання не виконає ніхто. Якщо ваша дитина має цей мотив, можна піти на хитрість, попросивши пояснити вам її навчальний матеріал, у якому ви не розбираєтесь. Та перед цим дитині самій потрібно буде його вивчити.
Такі діти особливо чутливі до похвали. Тож хваліть дитину за кожне виконане завдання і за відповідальність, із якою вона навчається навіть під час карантину. Зауважуйте також, що вчителі сподiваються, що вона буде сумлінно виконувати завдання.
Професійний мотив навчання, яким можуть керуватися учні переважно старших класів, а також студенти, полягає у тому, що людина навчається задля свого успішного професійного майбутнього, адже здобуті знання планує використовувати в професійній діяльності.
Тож для дітей, які мають цей мотив навчання, підійдуть заохочувальні фрази типу: «Незважаючи на карантин, ти маєш продовжувати заняття, щоб стати хорошим професіоналом», «Сідай за навчання, адже тобі потрібно добре здати ЗНО, щоб піти навчатися далі туди, куди ти хочеш» і т. ін.
Деякі діти навчаються через страх покарання за неуспішність. Це найгірший із мотивів, адже вiн Э гарним підґрунтям для розвитку страху перед новими починаннями та ризикованими кроками в дорослому житті, які могли б привести до успіху.
Як відмічають американські психологи Д. Мак-Клелланд і Д. Аткінсон, якщо людина орієнтована на успіх, вона не відчуває суттєвого страху перед невдачею, а якщо на уникнення невдачі, то буде сумніватися, коливатися при прийнятті рішення. Тому краще замінити цей мотив хоча б на утилітарний.
Продовжуючи приклад із ґаджетами, можна замiнити слова: «Якщо ти не прочитаєш оповідання, то не будеш грати в комп’ютерну гру» на такі: «Якщо ти прочитаєш оповідання, то зможеш пограти в комп’ютерну гру». Саме таким простим перефразуванням мотив страху зміниться на мотив вигоди.
Ознакою мотиву престижу в навчанні є те, що дитина, гарно навчаючись, намагається завдяки цьому посісти певне місце в класі та школі загалом, отримати авторитет в очах учнів і вчителів.
Якщо ви впізнаєте в цьому свою дитину, тодi під час карантину стимулюйте її до навчання, періодично повторюючи фрази на кшталт: «Ось закінчиться карантин і тоді подивишся, хто у вас у класі найкраще читає», «Усі так не хочуть навчатися під час карантину, а ти прийдеш до школи з найкращими знаннями» тощо.
2. Стимулюйте дитину до навчання, показуючи власний приклад.
Наразі на карантині знаходяться не лише діти, але й батьки. Всім відома фраза «Діти нас не чують. Діти нас дивляться». Тож точно так само, як ваша дитина має продовжувати навчання під час карантину, ви маєте продовжувати свою роботу за тим же графіком і розпорядком.
Якщо батьки замість того, щоб активно працювати, знаходячись на карантині, будуть лежати на дивані й дивитися телевізор, просиджувати в ґаджетах, теревенити по телефону, те саме захочуть робити й діти. Й це буде справедливо!
Якщо ви хочете, щоб ваша дитина продовжувала навчання під час карантину, а не била байдики, продовжуйте вдома свою професійну роботу. З ранку й до вечора в домі має бути створена атмосфера активної діяльності (професійної і навчальної).
3. Продовжуючи попередню рекомендацію, варто створити розпорядок дня на час карантину. Дорослі та діти мають прокидатися у звичний «докарантинний» час, робити зарядку, снідати та приступати до виконання своїх навчальних і професійних обов’язків, інтенсивність яких зменшується з наближенням вечора, та лягати спати також у звичний час.
Навчання під час карантину має відбуватися у вранішні години, коли організм дитини найбільш підготовлений до інтелектуальної роботи.
Як показує практика, найбільшу проблему під час карантинного навчання складає читання. Якщо завдання із математики або мови дитина може виконати відносно швидко, то читання великих обсягів матеріалу викликає у дитини протест, як внутрішній, так і зовнішній. Задля вирішення цієї проблеми на допомогу знову поспішає особистий приклад. Сучасні діти не читають тому, що сучасні батьки не читають.
Якщо в домі немає книг, якщо дитина ніколи не бачила своїх батьків із книжкою в руках, як їй зрозуміти, для чого потрібно читати? Ви можете взяти якусь книгу, пов’язану з вашою професійною діяльністю, сісти поруч із дитиною і читати. Або ж читати її книгу разом із нею.
Можна попросити дитину почитати в слух, обговорюючи, аналізуючи прочитане. Це сприяє не тільки карантинному навчанню, але й емоційному зближенню, якого, на превеликий жаль, так часто не вистачає дітям і батькам.
4. Станьте вчителем. Ця рекомендація підійде в тому випадку, якщо на карантині ви не займаєтеся професійною діяльністю (ви не маєте роботи чи ваша професія того не потребує). Втільте в собі образ вчителя, перетворивши навчання на цікаве дійство.
Скажімо, ви можете розробити для дитини наочний матеріал: знайдіть і роздрукуйте зображення історичних персонажів, біографію яких дитина має вивчити під час карантину, підберіть документальні чи художні відео про життя цих людей, про історичні події, в яких вони фігурували, та перегляньте все це разом із дитиною. Якщо дитина має вивчити вірш, зробіть це разом із нею (можна на швидкість). Коли вам дозволяють знання, уміння, навички, продемонструйте дитині, як діє закон фізики, який вона в даний час вивчає.
Можливо, в вас відкриється несподіваний талант до вчителювання або ви усвідомите, як багато робить вчитель задля розвитку наших дітей.
Аліна Оверченкокандидат психологічних наукпрактичний психолог. (стаття взята з сайту http://osvita.ua/school/72588/)



Що робити, аби дитина любила ходити до школи 😘

Любов або нелюбов до школи залежить від багатьох факторів. Але погодьтеся, батьки грають у цьому питанні одну з найважливіших ролей і мають суттєвий вплив на ставлення дитини до школи, навчання та отримання освіти взагалі.
Отже, щоб дитина, починаючи з початкової школи, залюбки вранці прокидалася та з гарним настроєм йшла у клас, радимо дотримуватися таких порад. 👇
📖 Якщо про школу – то тільки позитивно та з гарними прикладами!
Ставлення до школи та навчання формується не у 1 класі, а задовго до першого дзвінка. Вкрай важливо з самого дитинства розповідати своєму майбутньому школярику про навчання тільки з позитивної точки зору (навіть, якщо ваші особисті враження мають інший характер). Розповідайте дитині цікаві історії зі шкільного життя, розкажіть про ваших шкільних друзів, про найкращих вчителів, про смішні випадки, що трапилися з вами у школі. Підкріпити свої враження можна розглядом шкільних альбомів, світлинами однокласників, якщо залишилось – то показати відео з вашого дитинства.
📖 Якщо про вчителя – то ніякої критики!
Якої б думки ви не були про вчителя (а ми сподіваємось, що це тільки гарні та поважні думки), - ніколи не критикуйте його при дитині. Саме ви обрали школу, клас, програму й першу вчительку. Щось не подобається – вирішуйте з учителем, адміністрацією школи всі питання. Якщо не виходить знайти компроміс – змінюйте клас або школу. А обговорювати проблеми з дитиною не можна, бо ваша думка для дитини – найважливіша і найправильніша. Навіть, якщо все налагодиться – у дитини залишиться негативне ставлення до вчителя.
📖 Якщо додаткові заняття – то в міру!
Для успішного навчання протягом всього шкільного періоду важливе значення має саме перший рік. Школярик проходить адаптацію, звикає до нової атмосфери, відповідальності, однокласників, вчителя. Важливо, щоб він відчував себе комфортно. І саме в перший рік школи намагайтеся не перенавантажувати дитину великою кількістю додаткових гуртків та занять. Пам’ятайте про міру – дитина має добре спати, встигати відпочивати та ще й гратися.
📖 Якщо програма та школа – то за здібностями дитини!
Всі діти різні. У одного більше здібностей до математики і логіки, а інший «чистий» гуманітарій і йому подобаються мови та творчість. Програма навчання та школа не повинні бути «престижними», важливіше – відповідність саме вашій дитині. Перевага надається її комфорту та відчуттям, її позитивним емоціям та бажанню навчатися з радістю.
📖 У вчителя всі дітки любимі!
Це для вас ваше чадо найкраще у світі та особливе. А у вчителя всі діти однакові і скільки б у класі не було дітей, він зобов'язаний приділяти час кожному. Тому не вимагайте, щоб вашу дитину хвалили більше, ніж інших, щоб приділяли їй забагато уваги.
📖 Оцінки – не головне, головне – любов 💗
Перші роки в школі для дитини - це випробування. Саме в цей час рідна домівка має бути надійним тилом, де живуть любов, спокій та ніжність. Навіть, якщо дитина не все засвоює; якщо очевидні (для вас) речі їй даються важко і у вас іноді здають нерви – навчіться володіти своїми емоціями та брати паузу. Вашій дитині потрібна любов, а успіхи у навчанні – справа часу.
Любіть ваших дітей та допомагайте їм любити школу. Будьте щасливі! 🥰
Та зі святом кохання вас, любі наші «крилаті» батьки

Комментариев нет:

Отправить комментарий